Tablice taksista bez "TX" oznaka?

Bez autora
Jan 26 2011

Registarske tablice novosadskih taksista neće morati da imaju oznaku “TX” jer gradska vlast ne želi da ove prevoznike optereti dodatnim obavezama. U gradskoj Upravi za saobraćaj najavljuju da oni mogu da registuju automobile i dobiju registarske tablice kao i drugi vlasnici vozila, a dozvola za obavljanje posla zavisiće od drugih dokumenata koje moraju da imaju. Novosadski taksisti su prvo brinuli da zbog limitiranog broja tablica sa “TX” oznakama neće moći da rade i da će ostati bez posla. Naime, na novim tablicama ostaje mogućnost za samo 999 brojčanih kombinacija, čime bi barem polovina legalnih prevoznika ostala bez oznaka. Država je, međutim, odluku da se za taksiste na nove tablice ubaci još jedan broj. Mnogi taksisti, ipak, smatraju da bi sa “TX” oznakama bili obeleženi.

Tablice taksista bez "TX" oznaka?Registarske tablice novosadskih taksista neće morati da imaju oznaku “TX” jer gradska vlast ne želi da ove prevoznike optereti dodatnim obavezama.

U gradskoj Upravi za saobraćaj najavljuju da oni mogu da registuju automobile i dobiju registarske tablice kao i drugi vlasnici vozila, a dozvola za obavljanje posla zavisiće od drugih dokumenata koje moraju da imaju.

Novosadski taksisti su prvo brinuli da zbog limitiranog broja tablica sa “TX” oznakama neće moći da rade i da će ostati bez posla. Naime, na novim tablicama ostaje mogućnost za samo 999 brojčanih kombinacija, čime bi barem polovina legalnih prevoznika ostala bez oznaka.

Država je, međutim, odluku da se za taksiste na nove tablice ubaci još jedan broj. Mnogi taksisti, ipak, smatraju da bi sa “TX” oznakama bili obeleženi.

"Šta ako ja hoću da prodam automobil? Ko će da kupi od mene auto kada vidi da sam taksista? Dobro je ako su odlučili da nam omoguće normalne tablice, samo se bojim da se ne predomisle posle nekoliko meseci", kaže taksista Mile iz jednog od taksi udruženja.

Načelnik gradske Uprave za saobraćaj Radivoj Pavlov navodi da grad nikome neće praviti probleme ako vozi taksi sa oznakama koji nemaju “TX”.

"Taksisti mogu sami da odluče da li hoće ili neće da na tablicama imaju “TX” oznake. Da bi radili posao ne moraju da imaju takve tablice. Mi nikome nećemo praviti problem i oni mogu da rade i bez tih oznaka. Taksisti već sada moraju da imaju mnogo dozvola i dokumenata i nemamo nameru da im dodatno otežavamo život i pravimo probleme", rekao je Pavlov.

Taksisti navode da ih ima oko 1.800 legalno registrovanih u gradu, a da je broj ilegalnih taksista značajno veći i iznosi oko 4.500, dok Pavlov kaže da je to promenljiva cifra. Prema njegovimn rečima, trenutno ima daleko manje vozila sa kompletnom dokumentacijom i svim dozvolama.

"Broj onih koji ispunjavaju sve uslove trenutno je oko 550, ali se ta brojka menja, dok nelegalnih taksista zaista ima oko 4.500. Ukoliko bi taksisti imali “TX” oznake, bilo bi im teško da izlaze iz države, ali takođe sa takvim oznakama imaju neke druge poreske olakšice", navodi Pavlov i napominje kako su registarske table ovih prevoznika prevaziđen problem i da se došlo do rešenja koje svima odgovara.

U zatvor zbog nelegalnog taksiranja

U Beogradu koji se odlučio za uvođenje "TX" oznake za taksi vozila trenutno ima oko 250 nelegalnih taksista. Ta brojka trebalo bi drastično da bude smanjena strožijim kažnjavanjem od strane inspekcije, koja će podrazumevati i predlog zatvorske kazne. Dragan Ristanović, pomoćnik sekretara za inspekcijske poslove kaže da je tokom prošle godine povećan broj inspektora, kao i broj prijava.On navodi i da je kod nelegalnog taksiranja problem taj što su neki građani u nekoliko desetina slučajeva uhvaćeni u pružanju nelegalne taksi usluge.

"Tako su, recimo, Milan Marinković i Marko Andrić čak 34 puta uhvaćeni bez dozvole da taksiraju u Beogradu, dok je isti prekršaj Jovica Drakulić načinio 30 puta. Ukupan broj prekršilaca kreće se oko 250, što je približno broju nelegalnih taksista. Jer, čak 60 odsto njih na delu je uhvaćeno više od pet puta, tako da su male šanse da je neko uspeo da izbegne sve naše kontrole. A ako ima takvih, taj broj je mali", navodi Ristanović.

Ristanović dodaje da se najveći broj zahteva sudiji za prekršaje, tačnije 1.110, odnosi na prevoznike koji imaju registrovanu taksi delatnost u Agenciji za privredne registre, ali su dozvole dobijene u drugim opštinama, poput Pančeva, Kovačice ili Sečnja.

Ovim taksistima inspektori ne mogu da oduzmu vozilo, već im sud izriče novčanu kaznu do 50.000 dinara. Zbog ne tako stroge kaznene politike, mnogi se vraćaju na nelegalno taksiranje. Kako bi sprečio divlje taksiranje, Sekretarijat za inspekcijske poslove sprema nove mere zaštite legalnih prevoznika.

"S obzirom na to da je čak 80 odsto prekršilaca više od dva puta uhvaćeno na delu, u dogovoru sa sudijom ubuduće će inspektori pored pokretanja prekršajnog postupka predlagati i izricanje kaznene mere zatvora", ističe Ristanović.

Ocenite tekst
Komentari
  • Dejan

    Jan 27 2011
    haha, pa najbolje da PREVARE kupca, da mu auto koji je bio na taksiju prodaju kao da nije koriscen za tu delatnost.
    tog Mileta treba uhapsiti, a i one koji mu omoguce da vara...
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik